helluuu

Hellu allihopa, jag tänkte knäppa lite kort på hästen på söndag och jag undrar om ni skulle vara intresserade av bilder på vart han står och vart jag rider d.v.s stallet, ridhuset, planen, tältet,

Och för er som inte visste så är Aristocrate en ridskolehäst som jag rider 3-4 ggr i veckan, ibland mer,  han går inte så många andra lektioner förutom när jag rider, jag rider en dressylektion ( måndagar ) och en hopplektion ( onsdagar ) i veckan , men sen så rider vi ut på helgerna och om inte min häst har gått på fredagen så rider jag båda dagarna. Men nu när det är så mycket snö så brukar vi rida på plan eller i tältet

En liten sak ni kanske inte visste om mig är att jag är JÄTTE hopprädd, för att jag har ramlat av några gånger och så , men jag hoppar varje lektion men inte lika mycke som dom andra, men jag måste ju hoppa för att jag ska träna bort det och fatt hästen tycker att det är sjukt kul ,

Aristocrste är mästare på att lägga tungan över bettet, jag har provat många bett men det är bara två delat äppelbett han inte lägger tungan över , 

Jag undrar även vilket bett rider ni på ?


Kommentarer
Postat av: linda

Till Macke använder vi "Westernbett m. rulle" men oftast på ute ritter annars i paddocken 3delat bett :)

2011-02-27 @ 11:24:49
URL: http://varmblodstravaren.blogg.se/
Postat av: victoria

Rider på 2-delat men ska testa 3-delat och raktbett :)

2011-02-27 @ 19:05:26
URL: http://iwillalwaysloveyou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0